• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Din Finans skickar blufffakturor

D

Desperat

Gäst
Poäng: 0
Jag har fått två fakturor med exakt samma fakturadatum i november 2013. Fordringsägare är Dinfinans.se/Silverwik investment group. Tack vare att det gått över två år så har skulderna växt med drygt 9000 kr i ränta hos både Svea inkasso och Gothia inkasso. Varje skuld är nu 25000 kr, alltså totalt 50000 kronor.

Har fått avbetalningsplaner på båda två, men nu blir jag ytterst tveksam ju. Både Gothia och Svea säger att de ska skicka underlag till mig. Har haft trasslig ekonomi genom åren men är nu skuldfri hos Kronofogden och skuldfri hos alla inkassobolag, förutom nu dessa två uppkomna skulder.

Bör jag bestrida skulderna?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Silver

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
19 April 2013
Meddelanden
309
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Har du läst den här tråden?
https://www.lånforum.se/threads/svea-inkasso.4654/page-35

De har skickat ut dubbla fakturor på lån som redan är återbetalda till väldigt många. Svea verkar ha avslutat alla ärenden som rör Silverwik och Gothias ärenden ligger under utredning. Tycker absolut att du ska bestrida. Verkar väldigt konstigt att de inte stoppat dina ärenden per automatik utan låter dig betala på dessa.
 
D

Desperat

Gäst
Poäng: 0
Har läst allt i båda trådarna nu. Tack för all info. Kommer att bestrida de båda.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp